Spis Treści

1.Ulepszanie rzeczywistości za pomocą pisania? To nie te czasy - krótki artykuł wstępny. Odpowiada na pytanie dlaczego wziąłem się za taką formę przekazu jak blog i czego realistycznie się po nim spodziewam.
2.O postawie polityka, czyli nie samymi słowami żyje polityk-czyli jak to się stało, że znowu ktoś został wybrany na prezydenta, lub wcześniej premiera. Duda vs. Tusk.
3.Linki do serii ze zdjęciami: A, B, C
4.Policjant, który nie żył- część 1, część 2- opowiadanie, z którego jestem dumny, bo powstało w taki sposób i w takiej formie jak sobie zaplanowałem. Jak wspominam wielokrotnie często brakowało mi planu w życiu nawet na zrobienie kanapki, a co dopiero zabierać się za skończone opowiadanie na 10 stron a4? Oto wynik mojej pracy nad sobą.
5.Oczekiwania kontra rzeczywistość  - to ultra krótka wymiana myśli ukrywana przed sobą nawzajem, trzech osób w niewygodnym trójkącie adoracji. Jakby ktoś miał wątpliwości, że zdrada rodzi się z dnia na dzień.
6.Komentarz do komentarzy wydarzeń w mediach- to luźna notka o tym co zaobserwowałem zaraz po zamachach w Paryżu w listopadzie 2015.
7.Warsztat pisarza, czyli jak naoliwić skostniałe tryby pisarskiej maszyny w czaszce?- czyli tak na prawdę to jakie miałem założenia, żeby projekt BLOG osiągnąć najlepiej. Tak, założenia i plany są fajne!
8.Tornado-niedługie,skończone, symboliczne opowiadanie- chyba mój największy niewypał jeśli chodzi o krótkie opowiadania. Zostaje na blogu bo to pewna nauczka dla mnie. Sam do końca nie wiem co w nim nie gra, ale nikomu się nie spodobało-jak wiesz, koniecznie zostaw komentarz!
9.Znęcanie się nad zwierzętami-jak z tym walczyć? - zawsze mnie dotyka ból bezbronnych zwierząt. Stąd postanowiłem podzielić się pewnym spostrzeżeniem, które można ująć w słowach-zabij podaż, nie podnosząc popytu. Czyli, nie lajkuj, nie oglądaj, nie rozmawiaj o filmikach w internecie gdzie znęca się ktoś nad zwierzęciem.
10.Piekielny trójkąt-alegoryczna podróż do Trójkąta Bermudzkiego, jako analiza własnych uczuć.- fascynująca książka i skopana recenzja. Po napisaniu tego podsumowania doszedłem do wniosku, że recenzje książek nie są moją silną stroną i na pewno, zanim wezmę się za kolejną recenzję, dobrze się zastanowię czy sam bym doczytał ją do końca(z resztą oceńcie sami) ;)
11.Dziewczynka i niegrzeczne lusterko-opowiadanie -prawdziwa petarda. Przemyślany, dobrze napisany tekst, który czułem całym sobą. Bałem się reakcji, ale naprawdę sporej grupie przypadł do gustu.
12.Eminem-Stan, czyli dlaczego lubimy słuchać piosenek - masakra, nigdy więcej szczerych analiz piosenek na blogu z taką tematyką. Sam się sobie dziwię, że pozwoliłem sobie coś takiego wrzucić.
13.Dragon ball-czego nauczyłem się od bohaterów - fajny wpis, wielu przypadł do gustu. Myślę, że co wrażliwsi mogli przypomnieć sobie z rozrzewnieniem jak to było "za dzieciaka".
14.PAPER TOWNS - macie na pasku odnośnik do trzech części. Szczerze? Myślę, że niedoceniony kawałek rozkminy.
15.Udane życie, szczęście-to do czego każdy zmierza, ale czy aby na pewno?- artykuł o racjonalizowaniu swojej sytuacji życiowej. Temat mi bliski, bo przełomem było w moim życiu odkrycie prawd, którymi się dzielę między innymi w tym wpisie.
16.Naprawisz, czy wymienisz?-krótkie opowiadanie- o podejściu do problemów w związkach, i szacunku do siebie nawzajem. Bo przecież nie każdy stary samochód staje się gratem, a czasami i nówka z salonu, może okazać się wadliwym sprzętem. Warto przeanalizować swoją sytuację.
17.Poświęć 5 minut, a nie pożałujesz! - seria totalnie nie udana, zapewne przez małą liczbę odwiedzających/udzielających się odbiorców. Treść jednak nie jest wcale taka głupia...
18.Dlaczego uwielbiam GWIEZDNE WOJNY?- oj pamiętam te emocje na chwilę przed seansem VII epizodu. Wielkie oczekiwania i ...wcale się nie zawiodłem. Jedną dziewczynę zachęciłem do przyjrzenia się tej serii (przyznała się w komentarzu, za który dziękuję :) ), więc artykuł może przekona i Ciebie?
19.Mało produktywne dni-jak je rozpoznać i jak z nimi walczyć?- pominięty, ale według mnie naprawdę dobry artykuł. Miał dużo mniej kliknięć, możesz przekonać się dlaczego :) psst, a jak już się dowiesz to zostaw komentarz, żebym mógł się poprawić.
20."A nam się przyda taka chwila, żeby nad życiem się zatrzymać"- to samo, pominięty przez większość. Wróć tu proszę i wskaż mi mój błąd w rozumowaniu.
21.Najnowocześniejszy, najbardziej skomplikowany i najpraktyczniejszy komputer-co o nim wiemy?- papierek lakmusowy do przyszłych artykułów z serii ciekawostki. Teraz już trwają przygotowania do większej serii, być może bardziej cyklicznej. A robię to, bo widać, że Was to interesuje.
22.Postępowanie według swojego serca. Zdradliwe? Czy może najlepsze możliwe wyjście?- Doktor House i Włodek Markowicz w jednym artykule-to po prostu musiało się udać. Sprawdź efekt :)
23.3 kroki do zmiany pracy- długo się wahałem czy powinienem to pisać, a wszyło na prawdę ciekawie. Przekonaj się sam :) 
24.Agresja panem w domu-opowiadanie- ciężko stwierdzić jak został przyjęty. Mało osób się wypowiedziało. Może Ty mi coś powiesz na temat tego opowiadania?
25.Muzyka chillout w czasach szalonego biegu po sukces- to było jak objawienie. Muzyka odkryta dzięki koledze, stres z pracy załagodzony, i wolność w głowie. W sam raz okoliczności do napisania spontanicznego artykułu.
26.Każdy "partacz" a "wszystko jedno"- sam miałem takie myślenie o ciapciakach, a potem sobie uzmysłowiłem, że sam do tego grona trochę należę. Pracuję nad gapiostwem, ale komu się ono wcale nie zdarza? Niech pierwszy rzuci lajkiem...przepraszam, kamieniem!
27.Cytat, który nie wymaga komentarza - napisałem kilka wersji obszernych rozkmin na temat tego cytatu. Potem doszedłem do wniosku, że jest tak oczywisty i tak genialny w swojej prostocie i głębi, że postanowiłem go po prostu przytoczyć.
28.Se Man Tyka-czyli jak korzystać z naszych filtrów w mózgu- fascynuje mnie to, jak często się nawzajem nie rozumiemy. Stąd ten artykuł.
29.A Ty po co biegniesz?-opowiadanie- dramat o sytuacji w naszych czasach, pogoni za luksusem i ciężkich decyzjach-być czy mieć?
30.Miasto Marzeń- coś co jest ogromnym wyzwaniem do tej pory. Opowiadanie jest bardziej rozległe, jednak do pełnoprawnej książki jeszcze jej trochę brakuje. Mam nadzieję, że pierwsze tajemnicze 2 części nie zrażą Was, bo potem akcja nabiera mocnego tempa.
31-Czy i Ty możesz zostać liderem?- sam byłem zmotywowany po przeczytaniu własnego artykułu! Według mnie jest to jeden z bardziej przemyślanych i zaplanowanych artykułów co przeniosło się na popularność wpisu.
32.Restart jako poradzenie sobie z problemem- wstrząsający i pełen powagi artykuł, który pisałem z wypiekami na twarzy (czerwone policzki miałem a nie, że kawałki ciasta na twarzy). Na prawdę dziwię się sobie, że przekazałem takie intymne przemyślenia na bloga.
33.Blog Roku 2015- na 350 blogów zgłoszonych, zająłem 55 miejsce z liczbą 34 smsów. Według mnie, jak na raczkującego blogera, zdobyłem zaufanie sporej liczby osób. Za każdy głos dziękuję, i mam nadzieję, że nie zawiodłem od tamtego czasu.
34.Bob rozmawia z samobójcą- bardzo chciałem napisać to opowiadanie pod kątem sytuacji, dwójka ludzi rozmawia na dachu, i jeden chce skoczyć. A drugi stuka się w głowę i myśli jak taki gość jak "on" może chcieć skończyć swój żywot...
 
35.Jedziesz po zamkniętym torze, czy biegasz za własnym ogonem?-część 1 - nie idź za tłumem a sam wyznaczaj jaką trasą podążasz, jeśli tylko wiesz do czego to Cię zaprowadzi.
36.Instagram-czyli jak robić zdjęcia bez wyprawy na sesję?- absolutne odkrycie-fantastyczna sprawa. Większa część ostatnich zdjęć, którymi się posiłkuję przy blogu, to właśnie zdjęcia z telefonu LG 3Gs, oraz filtry do obróbki z tej apki. Sami powiedzcie, że nadaje uroku blogowi oprawa graficzna z takich fotek. Zapraszam do follow'owania, oraz do śledzenia na facebooku, bo i tam udostępniam większość fotek.
37.Szachy-moje wyjście ze strefy komfortu- jaka to jest fantastyczna sprawa-uczyć się grać w grę, która wymaga od Ciebie umiejętności, którymi jeszcze nie posługujesz się prawie wcale?! Coś niesamowitego!
38.Życie stratega-na końcu mój komentarz - totalnie się nie spodziewałem, że odbiór będzie tak wspaniały. Do tej pory to rekord jeśli chodzi o udostępnienia i klikalność. Nie wiem co takiego zdarzyło się w tym akurat opowiadaniu, ale najwidoczniej Wam się spodobało. Dzięki za tak miły odzew!
39.Spokój zjednuje, chaos rujnuje- jak radzić sobie z niespodziewanymi sytuacjami budzącymi w nas agresję i niepokój? No kurde jak!? ;)
40.Warto wiedzieć-ile masz oleju w głowie i dlaczego tak mało? - "Warto wiedzieć" to seria, którą zacząłem od dobrze mi poznanego już mózgu. Fantastyczna to sprawa co mamy w głowie, a wiedza o tym organie pomoże lepiej z niego korzystać. Zapraszam do śledzenia w przyszłości tej sekcji :)
41.O niezrozumieniu-opowiadanie- + KOMENTARZ  - nie specjalnie chyba podszedł Wam ten rodzaj opowiadania. Dajcie znać, co Wam się nie podobało w nim, albo zwyczajnie olejcie. To też jakiś symptom.
42.Dobre życie ma ten, kto myśli, że ma dobre życie-dwa opowiadania- jeśli Wam się spodobało, to zapewne ucieszy Was fakt, że niedługo znajdzie się wersja audio+video na moim kanale na Youtube.com/ to będzie debiut, więc zapewne trochę trzeba się uzbroić w cierpliwość, jak również poczekacie na kolejny odcinek, ale nie pożałujecie. Przygotowania już mnie przyprawiają o gęsią skórkę ;)

43. Filmy na Youtube - część 1 - opowiadam o tym dlaczego pragnę udostępniać swoją pracę również na tej płaszczyźnie.

44. O wdzięczności za wdowi grosz - szczery wpis o tym co leży mi na sercu odkąd zaszła we mnie zmiana podejścia do tego tematu. 

45. Wspinasz się na szczyt? - Artykuł o sięganiu po marzenia i realizowaniu celów w skrócie.

46. Zabić potwora - krótkie opowiadanie o tym na co decydują się często ludzie w naszych czasach.

47. Miasto Marzeń - rozdział 15

48. SZPITAL - rozdział 1 - nowe opowiadanie wychodzące w częściach raz w tygodniu - zwykle, bo różnie przecież bywa, nie? :)

49. Imagine Yourself Blog część pierwsza i druga - czyli dlaczego zdecydowałem się zmienić nazwę bloga, oraz jaka jest moja misja pisania.

50. Filmy na Youtube 2 - kolejny filmik, i komentarz dlaczego kręcę filmy i nagrywam podcasty :)

51. Spacer po mieszkańcach miasta - wiersz. Miejcie dużo wyrozumiałości, ta forma wypowiedzi jest dla mnie bardzo trudna, jednak wdzięczna i mega ciekawa - ujmować setki myśli w kilkunastu zdaniach.

52. "Nałożyć maskę i bawić się w tym karnawale" - o udawaniu, grze masek i tym o co chodzi w życiu, czyli jak być sobą?

53. Cierpliwość artystów - czyli dlaczego słucham dobrej muzyki i za co cenię ludzi, którzy dobrze robią to co robią.

54. Język serca - to co mamy w środku, gdzieś tam w głowie, co decyduje o tym czy kogoś zrozumiemy czy nie.

55. Tendencyjne wpisy w blogosferze - być czy mieć, dylemat artystów, ale po co na osobistym blogu popisywać się w tematach na których się nie znamy, no kurde.

56. Kiedy śmieje się dziecko - krótkie opowiadanie o tym, żeby szukać promieni słońca w naszej szarej codzienności.

57. Wątpliwość to coś - drugi wiersz w moim wykonaniu. Może nadal nie ma szału, ale jakiś tam postęp jest. Dajcie znać, który podoba Wam się bardziej.

58. #twt - wchodźcie na część zerową, która mówi o celu akcji, oraz zajrzyjcie na kolejne 7 części :)







59.Witam W Browarze Warmia - zapraszam do spaceru po pięknej okolicy obok Olsztyńskiego Zamku, a potem wstąpcie do knajpki, w której można napić się piwka i dobrze zjeść.

60. Muzyka 0 - początek do serii artykułów o tym czego słucham. Uważam, że to czego się słucha definiuje to kim jesteśmy - więc można mnie lepiej poznać dowiadując się czego słucham i przede wszystkim - mówię dlaczego uważam dany rodzaj muzyki za genialny.

61. Muzyka 1 - bo najgorzej to ograniczać się do jednego rodzaju muzyki. O tym dlaczego uważam, że warto otworzyć się na inne gatunki.

62. Muzyka 2 - czego słucham

63. Taco Hemingway - Marmur - pierwsza w życiu recenzja płyty z omówieniem ogólnej twórczości młodego rapera.


64. Trance - dlaczego lubię słuchać prostej muzyki elektronicznej, która wprowadza mnie w zupełnie inny świat


65. "Wziąłem do ręki swoją rękę" - najbardziej osobiste opowiadanie jakie do tej pory udostępniłem.


66. Zapraszam na kawę - krótka pogadanka o tym co będę pisał na blogu.


67. "Nikt nie uleci w niebo" - opowiadanie wysłane na konkurs, którego nie wygrałem, ale walczyłem. Każde kolejne wyzwanie i każdy tekst wysyłany do oceny to kawał ciężkiej pracy. Sprawdźcie i oceńcie postępy w moim pisaniu.


68. Bruce Lee 1 - początek do serii artykułów. Zobaczcie czego można nauczyć się z biografii tego człowieka, który miał bardzo duży wpływ na ludzi i podejście do sztuk walki.


Pozdrawiam
Rafau
PS: to na razie tyle, więcej będę aktualizował na bieżąco. Jeśli chcesz skomentować, daj numer wpisu i dodaj komentarz. Jeśli coś zasługuje na Twoją uwagę i chcesz podzielić się tym osobiście, to pisz: ikswoktur.rafau@gmail.com. Z chęcią przeczytam Twojego maila.


Komentarze