#twójwewnętrznytrener - podsumowanie akcji!

Witajcie,

pomyślałem, że zamieszczę krótkie podsumowanie akcji #twt :) Stanowiło to dla mnie wyzwanie. 7 dni i 7 konkretnych artykułów, z jednym słowem wstępnym. Łącznie 8 dużych, bogatych w doświadczenie i wiedzę tekstów, które - moim zdaniem - mogą pomóc wystartować z nowymi celami.

Przynzam, że taką akcję planowałem jeszcze zanim powstał blog. Myślałem, żeby w wersji vlogowej usiąść przed kamerą i powiedzieć kilka rzeczy o motywacji. Efekt wyszedł żenujący. Mimo to skrypt z tej przemowy zamieszczam poniżej. Pewnie się uśmiejecie. Dobrze, że lepiej się przygotowałem i nazbierałem bazę odbiorców ("zerowy" dzień odwiedziło ponad 1000 osób!). To co ująłem w 7dniowym challengu dużo konkretniej odzwierciedla moje podejście do tematu motywacji wewnętrznej, oraz wyznaczania sobie ambitnych celów. Poniżej więc podsumowanie każdego dnia, a na koniec bonus - czyli skrypt jeden do jeden tego co nagrałem na kamerę rok temu. 

DAY 0 - https://imagineyourselfblog.blogspot.com/2016/08/twt0.html
Kim jest #twojwewnetrznytrener i dlaczego powinien przejść szkolenie? O celu i założeniach akcji #twt

DAY 1 - https://imagineyourselfblog.blogspot.com/2016/08/twt1.html
Po co coś robisz? Co chcesz osiągnąć? Jak skategoryzujesz to czym zajmujesz się obecnie? Okazuje się, że jak wiesz po co coś robisz - to wyciągasz z tego więcej korzyści. Sprawdź sam - poczuj siłę celowego działania!

DAY 2 - https://imagineyourselfblog.blogspot.com/2016/08/twt2.html
Zanim zaczniesz coś robić - zastanów się czy masz dobry plan. Mówią, że to połowa sukcesu. Myślę, że dobry plan, który widać w życiu - więc łączy się z konsekwentnym realizowaniem go - to większa część sukcesu, niż tylko połowa :)

DAY 3 - https://imagineyourselfblog.blogspot.com/2016/08/twt3.html
Nieodłącznym elementem pracy długotrwałej jest uczucie zniechęcenia. Jak sobie z nim radzić? Zapraszam!

DAY 4 - https://imagineyourselfblog.blogspot.com/2016/08/twt-challenge-day-4-rozrywka.html
Rozrywka - przyprawa czy danie główne? Bardzo ważne pytanie w czasie kiedy weekendy i urlop kojarzą się z alkoholem, imprezami - szeroko pojętym odpoczynkiem od szarej codzienności. Dobrze jest się rozerwać, ale czy po rozrywce, trzeba cię szukać w kawałkach? Zastanów się...

DAY 5 - https://imagineyourselfblog.blogspot.com/2016/08/twt5.html
Wdałem się w polemikę z jedną z moich czytelniczek na temat tego co jest dla jednych życiem w złych decyzjach - porażkach, a co stylem życia, które zostały podjęte często za nas. Pięknie to ujęła słowami:
"Osobiście nie zakładam różowych okularów. Twardo stąpam po ziemi. Życie samo korygowało moje poczynania. Starałam się z tego wszystkiego wyciągać wnioski i żyć tak, by co dnia sobie spojrzeć w twarz."
Tym samym świetnie podsumowała całą moją polemikę w tym temacie - dzięki +ewa.g Ewa 


DAY 6 - https://imagineyourselfblog.blogspot.com/2016/08/twt6.html
Każdy trener odpowie tak samo - dobre nawyki tworzą formę i budują zdrowie. Polepszają jakość życia i zwiększają jego intensywność. Jak więc przekuwać złe nawyki w dobre? Proszę bardzo!

DAY 7 - https://imagineyourselfblog.blogspot.com/2016/08/twt7.html 
O walce z rutyną. Koleiny w życiu to najgorsze co może się wydarzyć. Jasne, 15 lat w tej samej pracy wcale nie musi oznaczać tego, że wpadłeś w życiowe koleiny. To samo można powiedzieć o ludziach, które mają dziecko - jest to pewnego rodzaju stabilność i nie widzę w tym stanie nic złego. Chodzi raczej o podejście do życia w którym wymówkami oddalamy zmiany, cele, marzenia w nierealny świat snu. Ta rutyna powinna odejść do lamusa!



A poniżej skrypt przemówienia do kamery. Miała to być wizja kanału na YT w konwencji vloga, jednak po jakimś czasie zmieniłem swoje założenia. Myślę, że po zapoznaniu się z poniższym szkicem zdaniowym dowiecie się dlaczego wolę pisać bloga niż prowadzić klasycznego vloga :) W nawiasach moje obecne komentarze do tekstów napisanych prawie półtorej roku temu.


"Dziś porozmawiamy na temat motywacji. Nie chce ci się wstawać do szkoły? Nienawidzisz poniedziałków, jak bohater tego polskiego filmu? To wsłuchaj się w treść tego, co chcę tobie przekazać! Jak często zdarza ci się myśleć w tym stylu:
Po co mi to!?
Co ja tu robię, przecież wcale nie chciałem tu być!?
Chciałbym kiedyś zrobić coś, co ma znaczenie...
Kolejny wieczór zmarnowany na gry
Ale ten czas leci, a ja nadal w tej samej firmie i bez kobiety
Chciałbym więcej zarabiać
Nie lubię swojej pracy
Chciałbym mieć samochód, polatać samolotem, przytyć/schudnąć

Takie myślenie nie musi być złe. Rozwój to część ciebie (no kurde brawo sherlocku!). Niektórzy mają tą cząstkę rozwiniętą bardziej a inni mniej, ale każdy, także ty możesz i wręcz powinieneś się rozwijać! To jest ta część ciebie, która sprawi, że będziesz szczęśliwy. Może myślisz: podoba mi się moje życie, mam mieszkanie na dziś, mam pracę, która może nie wydaje się zbyt ambitna, ale pozwala jakoś się utrzymać. BŁĄD! Nie masz marzeń, które każdego dnia odkładasz na półkę podpisaną NIEOSIĄGALNE. To źle.

Odrzuć swoje obawy, albo lichą satysfakcję na bok. Od tej chwili to TY decydujesz!

Gwiazda rocka, artysta malarz, przypakowany, hardkorowy koksu, pisarz poematów, biegacz --> Postaw sobie CEL.

Bądź przy tym szczery wobec siebie. Nie możesz w tym momencie pomyśleć sobie ani, że nie dasz rady, ani, że w jeden dzień coś osiągniesz. Wiedz też, że motywacja zewnętrzna po którą sięgasz -choćby w tym momencie- będzie trwała max. 2 dni. Więc albo co 2 dni będziesz odpalał mój filmik (w realu sięgniesz po ten artykuł, albo bo #twt), albo napiszesz sobie teraz swój cel. Tak, zrób to teraz.

Warto pamiętać przy tym, że nie ma nic lepszego niż przyznanie się przed sobą do błędu i próba naprawienia szkód. 


Olewałeś szkołę i nie umiesz zbyt wiele? Czas wziąć się do roboty!
Szef dał ci naganę słowną za oglądanie fejsa w trakcie pracy? Schyl głowę i wykaż się sumiennością!
Jeśli ma ci to dać widoczne rezultaty, każdy wysiłek jest warty! Jeśli rezultatów nie zobaczysz od razu, nie  zniechęcaj się. Być może nauczysz się jakiejś cech na przyszłość.


Just do it. Walcz o to! Poczuj w sobie siłę lwa! To jest to! Masz cel, działaj!"

 KONIEC SKRYPTU


Cieszę się, że poczekałem tyle czasu i mogłem myśli rozwinąć w sposób trochę szerszy i konkretny. Korzystajcie i dzielcie się ze mną co Wam się spodobało najbardziej. Udostępnij też komuś ze znajomych jak uznasz, że zawarłem wartościowe sprawy.

Pozdrawiam
Rafau

Komentarze