Liebster Award-nominacja od Moniki Szostek, część 1



Witam,



Dzisiejszy wpis dotyczy nominacji Liebster Award ze strony Moniki Szostek. Autorka serii o QWERTY'm to według mnie najbardziej aktywna blogerka jaką na chwilę obecną potrafię wymienić. Nominacja wiąże się z odpowiedzią na 11 pytań, oraz zadanie podobnych pytań w ramach wspólnej wymiany. Bardzo pobudzające kreatywność i wyobraźnie pytania. Postanowiłem szybciej odpowiedzieć na pytania niż nominować kolejne osoby z blogosfery zadając pytania na podobnym poziomie. Więc proszę o wyrozumiałość - w następnym tygodniu odwdzięczę się pytaniami. Poniżej pytania, wraz z moimi odpowiedziami. Zapraszam do lektury :)






1. Dostała/eś właśnie darmowy bilet na podróż na księżyc, ale zauważasz, że jest tylko w jedną stronę. Co robisz? 

Staram się włożyć tam kolesia, który w kolejnym pytaniu ma zgubić kupon z totkiem. Jeśli wsiądzie tam przed spotkaniem, ale po zgubieniu kuponu, nie mam dylematu co robić z kasą. Jeśli nie zdąży zagrać-bez dylematu czy mu oddawać czy nie. A tak serio, to poświęciłbym się, żeby sprawdzić, czy na pewno jest tam amerykańska flaga :) a lata samotności wypełniłbym na pisaniu książek. Pierwsze książki napisane przez Księżycowego Człowieka-to jest coś!


 2.Siedzisz w barze i pijesz właśnie trzecie piwo. Przysiadają się do ciebie Vladimir Putin, szkielet Tolkiena i przystojny Włoch lub - wedle gustu - piękna Włoszka. Każdemu możesz zadać po jednym pytaniu. O co zapytasz? 

Putin-co planujesz w te wakacje? Może Gruzja, jak już masz Krym? 
Tolkien-opisz mi dokładnie jak według Ciebie wygląda Śródziemie (słucham kilkudniowego opowiadania o tym co miał w głowie i spisał w książkach zaledwie tego wszystkiego fragment). 
Włoch-powiedz, gdzie mam tu, w Rzymie, zabrać swoją kobietę?



3. Gdybyś mogła/mógł żyć tysiąc lat, jak wykorzystał(a)byś cały ten czas? 

Gdybym jako jedyny żył 1000 lat, starałbym się gromadzić wiedzę i dzielić się nią z ludźmi. Po jakimś czasie w danej kulturze mógłbym zostać uznany za świętego, więc pewnie bym musiał dużo podróżować. Idąc przez świat pewnie byłbym samotny i nie byłoby to super życie, ale pomoc innym wypełniłoby tę pustkę. Gdybym mógł żyć 1000 lat z partnerką założyłbym rodzinę i zamieszkał gdzieś w dziczy. Tam zbuduję domek, i będę żył w zgodzie ze wszystkimi stworzeniami.
4. Co byś wybrał/a: aby przez dwie sekundy usiadł na tobie słoń czy trzy-godzinną rozmowę z Kaczorem Donaldem na temat zmian konstytucyjnych w II RP? 
 
Uwielbiam Kaczora Donalda w polskiej wersji językowej. Więc jak jeszcze będzie biadolił o zmianach konstytucyjnych w II RP to będę miał naprawdę niezłą frajdę. Pytania mocno wybrane pode mnie :)
 
5. Kot z jednym okiem czy pies bez ogona? Uzasadnij wybór. 
 
Tragiczna decyzja, nie wiem czego bardziej bym chciał pozbawić zwierzaka, czy jedynej możliwości pokazywania radości psa, czy też utracić kocią zwinność i spostrzegawczość, przez zabrania 50% wzroku. Chyba z dwojga złego wybrałbym kota bez oka-jakoś sobie poradzi. Bo pies, który nie będzie mógł się cieszyć-co będzie miał za życie?

6. Możesz odwiedzić trzy kraje w trzy dni. Gdzie jedziesz? 

Nigdy w życiu nie byłem ciałem za granicą! Pewnie jarałbym się każdym napotkanym krajem. Ale w pierwszej kolejności to Japonia(ale nie Tokio, a jakieś mało znane zalesione krainy), Australia(ze względu na odległości historyczny precedens i przyjemny mi klimat), i Włochy(dużo słyszałem, czytałem książki z tym krajem w tle, i chciałbym w końcu zobaczyć te wszystkie miejsca, gdzie rozgrywały się losy dobrze poznanych mi bohaterów).  

7. Znajdujesz na ulicy kupon Toto-Lotka, który trafia szóstkę. Wygrywasz miliard. Następnego dnia osoba, której bardzo nie lubisz skarży ci się (nie wiedząc o twojej wygranej), że zgubiła kupon Toto-Lotka z trafioną szóstką. Co robisz? 

Oddaję kasę i upominam się o 10% znaleźnego. Nie odwaliłoby mi od takiej sumy, a może udałoby się dobrze je spożytkować. Niedawno spotkałem się z cytatem: „Daj komuś milion, to go zaprzepaści, daj komuś zarobić milion, zaraz go 10krotnie pomnoży”-coś do czego dochodzimy sami cenimy bardziej i mamy większą frajdę. A taka loteria, to jak gra na kodach :)  

8. Złoto czy srebro? Dlaczego? 

Złoto ma więcej wartości niż srebro, jest ładniejsze i praktyka udowadnia, że raczej kobiety za złotem przepadają, niż za srebrem. Więc z dwojga kruszców jaki miałbym wybrać, wybrałbym złoto.

9. Możesz podbić oko jednej postaci historycznej. Komu i z jakiego powodu?

Kainowi, za Abla-co on kurcze złego zrobił!?  

10.  Twój przyjaciel przywiązuje cię do fotela i każe oglądać na raz jedną ze sławnych filmowych trylogii: "Matrix", "Władca pierścienia" lub "Gwiezdne Wojny". Co wybierasz?

STAR WARS! Najlepiej wszystkie VI epizodów w porządku chronologicznym jeśli chodzi o wypuszczanie. Do każdej z części mam sentyment, oglądałem setki razy, więc taka sesja mogłaby się okazać spełnieniem marzenia. Tylko uprzedźcie wcześniej jak macie mnie związywać w fotelu, żebym się przygotował na tą międzygalaktyczną wyprawę, a do rąk przywiążcie mi butelki z piwem ;)


11. Którą książkę czytasz najczęściej?


Biblię-najlepiej Ewangelia wg. Jana-miłość nabiera nowego znaczenia, i Ewangelia wg. Mateusza (kazanie na górze)-istny geniusz w prostocie. Przypowieści i porównania miażdżą mózg prostotą i 100% trafnością.


Z mniej znanych lubię wracać do książki „Studium w szkarłacie” Arthur'a Conan Doyle’a - najlepsza fabuła kryminału jaką kiedykolwiek poznałem. Rozmach w opowiadaniu, jak również poezja w doborze słów przy opisach sytuacji, wartka narracja i napięcie budowane od pierwszych  chwil to wzór, który chciałbym umieć naśladować.



Pozdrawiam Serdecznie
Rafau

PS: PAMIĘTAJCIE O TYM, ŻE MOŻECIE NA MNIE ZAGŁOSOWAĆ W KONKURSIE BLOG ROKU ONETU, WYSYŁAJĄC SMS O TREŚCI B11591 NA NUMER 7124 (KOSZT 1,23 ZŁ).

Komentarze