Komentarz do komentarzy wydarzeń w mediach

Witam,

postanowiłem się udzielić odnośnie ostatnich wydarzeń w Paryżu, oraz tematu imigrantów ogólnie. Otóż często się zdarza, że w tematach kontrowersyjnych każdy musi udzielić swojego zdania i podzielić się swoim poglądem. Szczególnie z tego prawa korzystają media. Ogromnym paradoksem który uszczypnął mnie w oczy była relacja w sobotę około 12.

Kiedy oglądałem TVN-owski szum wokół mega wydarzenia, jakim niewątpliwie był atak terrorystyczny w centrum Paryża pojawił się krótki wywiad z osobami, które mają zabookowany lot do tegoż miasta. Nie pamiętam nic oprócz fioletowego stoiska sieci lotów WIZZ AIR, na tle którego wypowiadał się starszy przestraszony jegomość. Jednak chwilę później, dwukrotnie "poleciał" spot reklamowy w różnych odstępach czasów zgadnijcie jakich linii lotniczych i gdzie. WIZZ AIR zaproponował ludziom loty do Paryża za 59 zł bodajże. Kiedy wróciłem do domu sprawdziłem główną stronę tychże linii lotniczych i co? Do Paryża można polecieć za 99 zł albo za 59 zł. 2 zakładki z promocjami do tego samego miejsca. Czy to moralne, żeby zarabiać na ludzkiej tragedii? Myślę, że czarny scenariusz z jednej ze sztuk teatralnych (chyba sztuka się nazywała od imienia i nazwiska jakiegoś włocha), w której kobiecie jest przystawiany pistolet do głowy, a bandyta chce jej zabrać jedynie torebkę. W tym czasie na trybunach siedzi grupa ludzi w różnym wieku i z różnych grup społecznych, która komentuje wydarzenia i argumenty bandyty oraz ofiary. Ostatecznie kobieta zostaje zastrzelona przez bandytę, a dyskusje trwałyby zapewne w nieskończoność. Kilka osób zrobiła sobie zdjęcie z denatką i się rozeszli.

Jak dla mnie-to już nawet nie czerwona lampka. Obserwuję to zbyt długo, żebym zastanawiał się czy coś się jeszcze poprawi. Raczej apeluję do twórców internetowych, w których rządzi wolność i relatywne spojrzenie na każdą sprawę. Dobrym przykładem w tym miejscu jest Mariusz Max Kolonko. Pomaga przyjrzeć się wydarzeniom, w których tak naprawdę uczestniczymy jako kraj-nie możemy się odgrodzić i powiedzieć-hej, to nie nasza sprawa. Analiza sprowadza się do bardzo szczegółowego researchu, oraz subiektywnej, acz często poprawnej oceny. Świetnie widać to w opisywaniu wydarzeń związanych z uchodźcami, czym chwycił za serce i naprawdę zgadzam się z Mariuszem.

Słuchacze, działacze, oraz wszyscy myślący ludzie! Nie dajmy się manipulować przez media i nie przyjmujmy wszystkiego co mówią dziennikarze jako najprawdziwsza święta prawda. Jeśli TVN w ciągu kilku godzin potrafił wpleść transakcję marketingową w swoich relacjach z tragedii, to co powiedzieć o wszystkich innych informacjach, które przyjmując mają więcej czasu. Klikalne tytuły w portalach typu onet i wp, oraz chwytające za uczucia hasła w gazetach, powiększone 20 krotnie nagłówki serwisów internetowych to wabik dla oczu i rodzaj hipnozy. Nie dajmy sobie więc wmówić, że białe jest białe a czarne jest czarne.

Pozdrawiam
Rafau

PS: "Zważyw­szy na og­romny sto­pień ma­nipu­lac­ji w dzi­siej­szym świecie zas­ta­nawiam się czy aby na pew­no to w co wie­rze nie jest fikcją"-cytat, źródło nieznane